Daylit
ever here 
نويسندگان
چطور در سفر خسته نشویم؟ پروازهای طولانی یا حتی ساعت ها ثابت نشستن در اتومبیل خستگی زیادی را به شما تحمیل می کنند که فرار کردن از دست آنها گاهی واقعا ناممکن است و نتیجه ای جز خواب طولانی در اولین روز سفر نخواهند داشت...
 
 با این حال شاید بد نباشد چند تمرین بدنی ساده را یاد بگیرید که می توانند بدن شما را تا رسیدن به مقصد سرحال و شاداب نگه دارند.
 
به ادامه ی مطلب بروید

1) گرفتگی در ستون مهره ها و گردن یکی از مهم ترین شکایت های مسافرانی است که مجبورند به مدت طولانی در مسیر باشند. برای برطرف کردن این وضعیت کافیست گردنتان را کمی به جلو خم کنید و به آرامی به اطراف بچرخانید. گردنتان را راست کنید و رو به رو را نگاه کنید. حالا چانه را به سینه بچسبانید. مراقب باشید به هیچ عنوان فشاری به گردنتان وارد نشود. به خصوص در جهت های جلو و عقب.  حالا احتمالا احساس راحتی بیشتری در گردنتان خواهید داشت و مجبور نیستید بعد از رسیدن به مقصد تا ساعت ها مثل آدم آهنی راه بروید!

 

2) کشیدن شانه ها و رها کردن آنها می تواند به کاهش سردرد سفر منجر شود. برای این کار شانه ها را به سمت بالا کشیده و رها کنید. به جلو خم کرده و دوباره به جای اصلی خود برگردانید و در حرکت بعدی شانه ها را به عقب برده و دوباره آزاد کنید. سعی کنید در حرکت بعدی شانه ها را به گوش ها نزدیک کرده و به عقب برگرانید. ممکن است شانه هایتان شروع به تق تق کنند. ایرادی ندارد. برای همه اتفاق می افتد!

 

 

3) طوری که مسافر کناردستی تان اذیت نشود، بازوی دست راستتان را از روی سینه رد کنید و با دست چپ، آن را از جلو مهار کنید. به طوری که کشیدگی را در بازو و شانه خود احساس کنید. همین کار را با دست چپ انجام دهید.

چطور در سفر خسته نشویم؟
 

4) طولانی نشستن معمولا باعث ایجاد تنش و فشار در بدن شما می شود و احتمالا موقع پیاده شدن به شدن احساس سفتی و خشکی می کنید. در این موارد، خیلی مهم است که نیم تنه تان را کمی کش و قوس بدهید تا از کمردردهای ناشی از یک سفر طولانی جلوگیری کنید.  یک راه این است که کمر خود را صاف نگه دارید و به آرامی به سمت راست و چپ بچرخید. مراقب باشید خواب نفر کناری را بهم نزنید و مهم تر از آن این حرکت را آنقدر آرام انجام دهید که کمرتان تق تق صدا نکند. قرار نیست مهره هایتان را خرد کنید! هر جا احساس درد کردید زود حرکت را متوقف کنید.

 

5) اگر فضای هواپیما، قطار یا اتومبیل اجازه می داد، پاهایتان را به جلو بکشید و کمی بالا بیاورید. طوری که به موازات زمین قرار بگیرند. حرکت بعدی مربوط به پنجه پایتان می شود که باید آن را به سمت جلو و عقب بکشید تا موقع پیاده شدن احساس عدم تعادل و تلو تلو خوردن به شما دست ندهد.

منبع:tebyan.net

[ ۱۳٩٠/٥/۳٠ ] [ ۳:٤٢ ‎ب.ظ ] [ Z.M ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

صفحات اختصاصی
آرشيو مطالب
امکانات وب
RSS Feed